Daripada Abu Hurairah r.a. berkata, Rasulullah saw. bersabda. "Lagi akan datang kepada manusia tahun-tahun yang tandus (kemarau panjang). Dan pada waktu itu orang yang berdusta dikatakan benar dan orang yang benar dikatakan berdusta. Orang khianat akan disuruh memegang amanah dan orang yang amanah dikatakan pengkhianat. Dan yang berpeluang bercakap hanyalah golongan "Ruwaibidhah"”. Sahabat bertanya, "Apakah Ruwaibidhah itu hai Rasulullah?". Nabi saw. menjawab, "Orang yang kerdil dan sebenarnya hina dan tidak mengerti urusan orang ramai”.

H.R. Ibnu Majah

Monday 13 June 2011

Menjadi BADANG segera!!!

Tanggal 13 Jun: Aku jadi badang hari ini.. bukan sebab makan muntah jin. dan bukan sebab terlalu marah dan geram..
Sebabnya???? Sebab aku terkunci dari dalam bilik aku!!!!! pintu bilik aku tiba-tiba buat hal!!! tidak boleh buka dari dalam walaupun sebenarnya aku tak kunci pun... Aku nak jerit mintak tolong pun bukan ada orang dengar...nak telefon bomba, polis.. nanti malu nak masuk paper pulak.... 

Jadi terpaksa la aku fikir cara alternatif.. aku cuba pulas tombol pintu... tak nak terbukak pulak... apa lagi.. terpaksa la aku patah kan tombol pintu dengan sekuat hati.... (dan sedikit pertolongan dari berat badan!!!) Nasib baik patah!!! aku pun tanggalkanla tombol pintu.. maka terhasil satu lubang kat pintu bilik aku..

Ingatkan dah selesai la masalah aku ni.. rupanya tidak.. pintu masih tak boleh bukak!!!!  sebab pengunci dia masih kat lubang kat dinding sebelah... puas jugak aku pikir macam mana nak buat. pastu aku cuba check mechanism kunci 2.. aku nampak ada bentuk T... jadi aku pun buat trial n error la... aku try tarik benda tu ke kiri.. AKHIRNYA DAPAT JUGAK BUKAK PINTU BILIK AKU!!!!




KUNCI YANG AKU MAKSUD KAN....

MANGSA!!!!

Lubang selepas tombol kena patah


T yg aku maksudkan
Injured, during the process!!!!

No comments:

Post a Comment