Daripada Abu Hurairah r.a. berkata, Rasulullah saw. bersabda. "Lagi akan datang kepada manusia tahun-tahun yang tandus (kemarau panjang). Dan pada waktu itu orang yang berdusta dikatakan benar dan orang yang benar dikatakan berdusta. Orang khianat akan disuruh memegang amanah dan orang yang amanah dikatakan pengkhianat. Dan yang berpeluang bercakap hanyalah golongan "Ruwaibidhah"”. Sahabat bertanya, "Apakah Ruwaibidhah itu hai Rasulullah?". Nabi saw. menjawab, "Orang yang kerdil dan sebenarnya hina dan tidak mengerti urusan orang ramai”.

H.R. Ibnu Majah

Friday 10 June 2011

Mungkinkah????










Tidakkah engkau mengetahui bagaimana Tuhanmu telah melakukan kepada angkatan tentera (yang dipimpin oleh pembawa) Gajah, (yang hendak meruntuhkan Kaabah)?(1) Bukankah Tuhanmu telah menjadikan rancangan jahat mereka dalam keadaan yang rugi dan memusnahkan mereka?(2)Dan Ia telah menghantarkan kepada mereka (rombongan) burung berpasuk-pasukan, (3) Yang melontar mereka dengan batu-batu dari sejenis tanah yang dibakar keras, -(4) Lalu Ia menjadikan mereka hancur berkecai seperti daun-daun kayu yang dimakan ulat.(5) ( Al-Fill, Ayat 1-5)

 Mungkinkan orang barat mengkaji surah al-Fil dan mencipta jet-jet pejuang dan pengebom dan kemudiannya menggunakannya untuk membunuh umat Islam sesuka hati???? 
Fikir-Fikirkan lah

No comments:

Post a Comment